26 August 2009

ramadan datang lagi

bismillah..

assalamualaikum wbt..

alhamdulillah bersyukur ke hadrat Allah kerana kite dipertemukan lagi dengan bulan yang mulia, bulan yang dinanti ni, iaitu bulan RAMADAN.

bertuah rasenye sebab Allah beri peluang n panjangkan umur kite untuk berjumpe kembali ngan bulan pemberi sejuta rahmat, bulan ramadan. insyaAllah sama2 kte semua manfaatkan bulan ni dengan sebaik-baiknya. ye la. dalam bulan ni, boleh kumpul banyak pahala dengan buat perkara2 baik n niat ikhlas kerana Allah. Allah limpahkan ganjaran pahala kat hamba2NYA yang jadi penyebab memudahkan hamba2 untuk masuk ke syurga.

"Apabila datang bulan Ramadan, pintu-pintu syurga akan dibuka." HR Bukhari.

so insyaAllah same2 kite semua melipatgandakan usaha kite dalam beribadah kepadaNya.

pengalaman ramadan

1 ramadan : ramadan di rumah thira, dalam ktm, kat cfs iium kt pj. pengalaman yang menarik. maen redah je masuk uia. rasenye pak cik guard da panggil (farhana gtau..kite x prasan pun pak cik guard panggil). kalo brenti mesti kena ambik pas pelawat.hihi. x bole la tido situ nanti. kire menyelinap gak la msuk uia tu. sori pak cik.. x prasan pak cik panggil. pastu jiba datang jemput gi bilik die bersama2 ngn diyanah. hehe. buka puasa bersama jiba, thira, farhana. diyanah balik petang tu jugak sebab da 'ter'ambik pas pelawat. petang2 gi bazar ramadan same2. ramai sangat3 orang kat situ. sesak jugak la. jalan pun takut2. takut terlanggar orang lain. goyah jugak iman tengok makanan2 kat situ. hihi. lepas tu balik ngan bawak juadah2 berbuka. malam tu terawih kat surau blok tu. berimamkan budak dq (jiba gtau).

2 ramadan : ingatkan nak wat reunion rasmi hari ni ngan badar putera skali. tapi x de rezeki. x pe la.hihi. insyaAllah lenkali boleh jumpa lagi. sian kat pres badar sebab 30hb ni da nak balik rusia da. mesti nak spend time banyak ngan family. memule ingatkan nak gi book fair. las2 x jadi sebab takut x sempat nak kejar bas. hihi. bas kul 6 dari pudu. berbuka dalam bas. menarik. hihi. cam first time je. dulu pernah skali berbuka dalam tren. ni dalam bas pulak. bes2. jiran kat blakang bagi ruti jun ( roti john ). thanx akmal. pastu sampai butterworth dalam kul 10. pastu balik pv.

3,4 ramadan : kat pv. menjalani rutin sperti biasa. hehe. lepas abis kelas mesti syahid kjap. pastu petang2 gi bazar. lepas berbuka g terawih kat surau sebelah pv. huhu. perjalanan yang agak mencabar nak menyeberang ke sebelah sana. seb baik pagar tu da terbukak sket. tapi lagi bes kalau palang tu d gergaji je. senang perjalanan.hihi.

5 ramadan : sedang menjalaninya........

hihi. ok la nak study pasal enzyme kjap.. wassalam..

p/s : jangan ponteng puasa ye..

3 comments:

Anonymous said...

Salam mua'laikum. fuyoo gathering badar puteri~ nh kak Aliya nh :D seronok dgr ko da wat gathering,.ahamdulillah ukhwah berkekalan.. ^_^ selamat menyambut ramadhan mubarak.. semoga dapat same2 manfaatkan ramadhan kali ini, inshaAllah (",)

azra_sareera said...

waalaikumussalam..
heee..alhamdulillah..tp ptutnye rmi lg dpt dtg tpi cam ramai gak x jadi dtg las2 mnt sbb ade hal yg x dpt dielakkan..insyaAllah berkekalan sampai akhir hayat..salam ramadan wat kak aliya jugak..insyaAllah sme2 manfaatkn ramadan yg hanya dtg setahun sekali ni sebaik2nya..

Dyau said...

Insya Allah kita buat lg reunion tahun dpn ea..